Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-07, 12:31   #17
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei! Spennende og trist lesning. Faren min har vært igjennom noe av det samme som deg, så jeg har observert tilfellet fra sidelinjen... Veldig hardt for familien, og når han endelig var stabilisert, så begynte han å legge på seg av medisinene. Han har vært slank stort sett hele sitt voksne liv, men var veldig overvektig inntil midt i tenåra, og er naturlig nok merket av det, og gikk dermed inn i en depresjon.
Han har også gjort noen tiltak på matfronten, vært litt prøvekanin på medikamenter, og har det bra og er slank igjen.
Så jeg skjønner på en måte litt av det du har vært gjennom.

Flott å høre at faren din har det bra og at vekten hans igjen er normalisert. Jeg for min del tar dette vektmessige med knusende ro, selv om jeg har et godt stykke igjen. For når man har vært igjennom en slik prosess som jeg har, så har jeg blitt nødt til å sette alt her i livet i perspektiv. Jeg har fått et helt annet syn på ting kontra hva jeg hadde tidligere. Og jeg er helt sikker på at jeg kommer i mål. Spørsmålet er bare når. Og jeg har det ikke travelt heller. Jeg trives og koser meg på alle mulige måter. Spiser god mat gjør jeg også. Også så deilig med iskaldt vann med sitron. Helt max. Men dette er altså ikke et sykdomstegn lengere, hvilket det forøvrig gjerne kan være i forbindelse med manier. Da opplever man jo overdrevet velvære i alle sammenhenger, også når det ikke er grunnlag for det. Slik var jeg tidligere. Da gikk mitt stemningsleie fra normal til manisk, til det altså i 2004 bikket over kanten. Men som sagt, det ligger mange flotte muligheter i et skikkelig havari. Så jeg velger å se på det som en utrolig verdifull (og ikke minst kostbar) erfaring. Så jeg er ikke enig i at dette er trist lesing. Tvert i mot (selv om jeg skjønner godt at du skriver det).

Har heller ikke tenkt på det med meierismør, men kanskje det kan ha noe å si for deg, vil i tilfelle anbefale cocosa som en erstatning. Om du vil ha den uten smak så er cocosa pure oil det beste. Du får kjøpt det på helsekosten, de er en smule dyre, men det er verdt pengene! Velvære på boks

Takker for tips. Jeg har begge, og bruker begge. Extra virgin bruker jeg forøvrig i sammen med te! Kjempedigg.

Håper det løsner deg, vet selv hvor frustrerende det er å nå et platå og være der lenge. Det har heldigvis løsnet for meg også, og det også med hjelp av et relativt stalinistisk matregime.

Flott at det løsnet for deg. Du gir meg håp og styrke!!!

Hehe... Jaja. Det er et flott forum i allefall, hvor alle backer hverandre opp. Stort sett da i allefall. Fortsett med det alle sammen.

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat