|
Sv: Atkins er dødelig for diabetes-pasienter
Opprinnelig lagt inn av Foggelen, her.
Desverre, er det en del av dere på slike forum som ikke vil ta til seg vitenskap & common knowledge, og istedet står fast på deres standpunkt og nekter å vike en tomme. Alt bør sees på med skeptiske øyne og åpne tanker.
Den skjønte jeg ikke. Altså, jeg har lagt merke til at her inne er endel som ikke ønsker å sette seg inn i diettene med en gang før de skjønner poenget, men kostholdsfilosofiene er jo bygget på baic common knowledge om hvordan kroppen fungerer. Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til, men har en liten følelse av at du bommer og ikke vet hva du snakker om.
Og når det er sagt: Å registrere seg for å slenge sarkasmer og elendig formulerte fornærmelser til themonk er ikke særlig akseptabel oppførsel. Du er fri til å argumentere, men hold det på et saklig nivå. Gå etter ballen, ikke mannen.
Sitat:
Å spise sunnt å ha en diett skal ikke handle om utseende, det skal handle om organismens innvendige systemer. Grunnen til at jeg spiser sunnt, er ikke utseende mitt, jeg tenker mer på årene, organene mine og tenkeboksen min. Men,jah, fokus i dagens samfunn er kropp og atter kropp...
Her er jeg til dels enig med deg. Men utseende har jo også noe med psykisk helse å gjøre også. Uten at jeg er tilhenger av kjappe usunne løsninger. Jeg mener absolutt man skal gjøre det på den sunne måten.
Sitat:
Jeg er så absolutt med på tanken at lav-karb diett kan gi mindre insulin som kan gi mindre fettlagring, men hva er bivirkningene? Kroppen funker sånn, at den har to poler: En negativ, og en positiv. Endrer du på en ting, endrer du mest sannsynlig på en kaskade av ting.
Ja, det er på en måte poenget. 
Sitat:
At dødsårsaken blant diabetikere er hjerte/kar-sykdommer er et faktum. Dette skyldes økt fettprosent i plasma.
Men endel undersøkelser viser jo at det er insulinet og ikke fettet alene som er problemet. Det er litt av poenget med lavkarbo. At sukker og fett sammen er ikke bra, men uten sukker, så er fett ok.