Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-07, 08:10   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Til alle majonesentusiaster!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Rapsoljen kan også være varmebehandlet, det er den helt sikkert. Men det er jo greit å sjekke ut.

Er oljen i Hellmann's varmebehandlet, forresten? Nille?

Oi, det har du helt rett i Iset, jeg går lissom ut fra at raps er bra uansett, jeg... Men jeg skriver jammen meg opp alt som står på den her, så får andre som har bedre peil bedømme:
-Rapsolje (80%)
-Eggeplomme (6%)
-Eddik (hydrolysert vegetabilsk protein (soya)) *det hørtes litt skummelt ut?!?*
-Sukker *ouch*
-Salt
-Aroma (selleri, hvete) *ouch igjen*
-Antioksidant (E 385)
-Syre (sitronsyre)

Og så er det en sånn runding hvor det står "80% rapsolje" i midten, og rundt den; "ingen konserveringsmiddel", som en liten selvreklamemerking.
Når det gjelder sukkeret og hveten så må det da være forsvinnende lite, og det står ingen steder at oljen er varmebehandlet. Den er produsert for EU, og jeg vet ikke hvordan loven er for merking av varmebehandlet olje.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat