Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-07, 00:38   #11
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Hei og takk for flott respons fra dere alle!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Nå vet jeg ikke hvilken teori du fulgte da du gikk ned 20 kg da, men om det var lavkalori, så er det ikke sikkert kaffen gjorde noe utslag da, men at den gjør det nå

Jeg fulgte lavkarbodiett ja. Og kaffen har jeg frikjent. Holdt opp å drikke kaffe i en uke for ca. 2 mnd. siden, men uten resultat. Så da frikjente jeg den igjen. Men jeg har den på lista, og kutter den ut dersom dette ikke løsner. Men først vil jeg altså prøve å kutte ut litt andre ting.

Opprinnelig lagt inn av Tupp1

Det første som slår meg er faktisk at du ligger FOR LAVT på karb. inntaket!

Ja, det er mulig. Men husk at jeg altså har vært på mellom 30-50 gram karbohydrater siden nyttår. Jeg har tatt dette litt på gefylen, og jeg har heller vært under enn over de berømte 30-50 grammene. Men likevel har det altså ikke skjedd noe på lenge.

Opprinnelig lagt inn av Lemen

Hva med søststoff i sukkerfri brus ol? Det kan også være en hemmer for noen.

Ja, det stemmer. Men jeg har altså holdt meg til vann. Så det er helt utelukket i mitt tilfelle.

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Konkrete tips ut fra det du skriver her er gå opp til 20 karber (mer grønt). Fungerer ikke det så gå litt ned på kalorier. Selv om disse ikke skal telles er 3300 mye. Personlig kan jeg ikke overstige et viss antall kalorier til tross for 15 karber, da stopper vekta helt opp.

Greit. Takker for tipset. Det er notert at jeg bør gå opp til 20 karber med mer grønt. Skal prøves. Når det gjelder å redusere antall kalorier så hører jeg hva du sier. Men jeg spiser når jeg er sulten, og det går i rykk og napp. Det er altså ikke slik at jeg er oppe i over 3K hver dag. Men det forekommer innomellom. Bare så det er sagt. Men klart, nytter ikke noe annet. Så gjør jeg det. Liker bare ikke tanken på å gå sulten i lengere tid.

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff

Her tror jeg "bremsen" din ligger!!
Dersom du FREM TIL NÅ har spist både mandler og gulrøtter....
Prøv å kutt dem ut ja, og det kan hende det løsner!!

Planen var å kutte ut disse ja. Så det er det første jeg skal gjøre. Men jeg har ikke fått i meg store mengder med gulrot. Mandler derimot har jeg spist. 50 gram hver dag av. Kjempegodt men altså muligens uheldig i mitt tilfelle. Vi får se.

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Du har bare kjørt en uke med lite karber, du har tross alt tatt av mange kilo allerede og kan ikke forvente en ny kickstart.dessuten ligger du for lavt med karbene. du kan forvente tre kilo på tre uker med 20 karber for dagen.

Vel, jeg mener nå selv at 30-50 karber er lavt. Og i så tilfelle har jeg kjørt med lite karber i snart 6 mnd. Men nok om det. Du har helt rett i at det er kort tid på 15 karber. Og jeg hadde nok muligens noe høye forventninger. Men greit nok. Takk forøvrig for at du svarte på dette med hva jeg kan forvente. Tre kilo på 3 uker med 20 karber var et akkurat så presist svar som jeg hadde håpet å få. Da har jeg nemlig noe helt konkret å gå ut fra!

VIDERE FREMDRIFT (så langt, kan modifiseres dersom vettuge innspill mottas):
1. Kutte ut mandler, gulrot og ost (eller er osten frikjent?). 2. Øke inntaket av karber til 20, primært grøntfor men også noe grønnsaker. 3. Evaluere etter tre uker. Dersom ytterligere tiltak må iverksettes må det bli vekk med kaffe. Andre ting jeg bør vurdere? Fettsuging?

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat