Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-07, 22:06   #8
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 53
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Et spørsmål angående spiseforstyrrelse light og atkins

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Hei Chilli, lenge siden sist! Når greide du vinne over dette og gå ned i vekt? Med en gang du startet?

Hei tilbake!

Det var ikke før etter ca 5 mnd. med Atkins at jeg begynte å legge merke til at trangen til å trøstespise ikke lå på lur i bakhodet og ropte på meg... Jeg hadde mange sprekker det første halve året, men etterhvert glemte jeg faktisk å tenke "må ikke kjøpe sjokolade, må ikke ..."
Jeg tror det kan komme av at lavkarbomat gir kroppen det den trenger, og ikke minst det at jeg ikke lenger spiser masse pasta (var veldig hekta på det, like mye som sjokolade..) eller andre raske karber, gjør at jeg har blitt mer eller mindre kvitt trøstespisinga.

Jeg har gått i terapi (psykolog) i ca 3 1/2 år, og også i perioder tidligere, men denne spiseforstyrrelsen har jeg aldri tatt opp med noen av terapautene.
Det kan være fordi jeg ikke har hatt mot til det, evt. fordi jeg skamma meg over det ..?
Den siste måneden har trangen til å begynne å spise godis igjen, kommet tilbake.
Det jeg gjorde da,(for ca 2 uker siden) var å skjerpe inn maten skikkelig, for å motvirke den trangen, og hittil har det fungert veldig bra! Men jeg må samtidig holde meg selv i øra ...

Ang. vektnedgang, så veide jeg 93 kg da jeg meldte meg inn her, nå veier jeg 71.5 kg. Vekta mi har gått ned og opp et par ganger, men jeg skjønte tidlig at jeg nok måtte være ganske mye mer tålmodig enn folk uten en spiseforstyrrelse.

Lykke til med ny oppstart her (og m lavkarbo), Zen !