Opprinnelig lagt inn av dingpot
har engelske vårløker mindre karboser enn våre??? da tar jeg meg en tur over pytten for å handle inn og ha i frysen! vårløk er godt! hihi!
http://www.low-carbdiet.co.uk/ og bruk menyen til venstre (carb counter)
Her stod det også at macademia nøtter inneholder kun 4,8 g karbo per 100 g. Stemmer dette?? i så fall skal jeg jammen kjøpe inn MASSE macademianøtter! Hvor får man kjøpt disse? kan ikke huske å ha sett dem på MAXI...
Har sjekket både Fitday og Atkins, og de har samme karbantall på vårløk. 5 karber pr 100 gram (det heter green onions på amerikansk). Skal sjekke med noen engelske lavkarbo venninder jeg har hva de har. Inntil videre tør jeg ikke bruke lowcarbdiets sin !!
Macadamia nøtter har samme karbantall i Fitday og lowcarbdiets, men det stemmer ikke med det som står på boksen fra Den Lille Nøttefabrikken. Der har 7.8 gram pr 100 gram
Nøttene får du kjøpt der de har varer fra Den Lille Nøttefabrikken. De har dem også i flere innvandrer fabrikker. Kjøper du i løs vekt, så be om å få smake først. Noen jeg har kjøpt har vært ganske seige......