Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-07, 23:26   #14
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Referanseverdier for næringsstoffer for lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Hvis man spiser sukker tilsvarende 50g karber tror jeg man faller litt utenfor det som tradisjonelt oppfattes som lavkarbofilosofi, hehe..

Ja, det er jo opplagt.

Tok det kun med som et eksempel på at det går an å gjøre det meste feil. Også lavkarbo.

Tror ikke ketose tærer så lenge man ikke går ut og inn av det, det er ganske usunt og bør unngås..

Du får unnskylde meg, men jeg er ikke så opptatt av hva folk tror og evt. ikke tror. Jeg spør altså om referanseverdier, eller om noen kan henvise meg til kilder hvor dette opplyses. Så jeg vil gjerne ha fakta, ikke tro... ;-p

Jeg ville tippe at hvis man har et kosthold begrenset til for eks. 20g karber daglig så vil det være endel vitaminer o.l som man ikke får nok av, så kosttilskudd kan være lurt.

Igjen, dette er spekulasjon. Kan du hoste opp referanser eller kan du ikke? Forøvrig så ville jeg, dersom jeg fikk tak i slike referanseverdier, benytte disse i programmet mat på data, og brukt dette til å sette sammen et kosthold som oppfylte referanseverdiene. Så kosttilskudd i form av tabeletter etc. ville jeg styrt unna dersom mulig.

Uansett, takk for innspillet ditt. Er ikke meningen å være surmaget men jeg spør altså om referanser, men får bare synsing og spetakkel. Og noen ganger er det all-right, men ikke i denne tråden...

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat