Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-07, 14:24   #8
Tuttan
Medlem

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 56
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Ut og inn av ketose

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

[color=Purple]Fordi

Ang. planlagte sprekker. Er du på ketolyskuren er det IKKE rom for sprekker en gang i uka. Det står klart og tydelig i ketolyseboka og i Atkins boka (som også gjelder ketogen diett). For de fleste som slike dietter passer for vil slike planlagte sprekker bety begynnelse til slutten. Et stikkord er "søtsug" -og for mange er slike planlagte sprekker starten på en skikkelig eteorgie !

MEN nå skriver du at du bare har noen få kilo igjen, da er det greitt å begynne å teste ut hva kroppen din tåler. Jeg mener alvorlig at det ikke er bra for kroppen å gå ut og inn av ketose hele tia.

Det er uansett bedre å spise ketolysekost i uka istedenfor å fortsette sprekken !

Det aller bør tenke på er at man IKKE ER FERDIG når man har nådd målvekta. Det er da den harde jobben med vedlikeholdet begynner.

/COLOR]

Takk for svar Nille.

Heldigvis er det ikke vanlig med sånne sprekker som de jeg har hatt nå i mai. Pleier ikke å ha en karbe-dag i løpet av uka heller. Men noen få sprekker har jeg jo hatt i løpet av 6 mnd.... De angrer jeg heller ikke på selv om jeg vet jeg ikke går ned noe den uken. Har vært overraskende standhaftig til å være meg.

Hadde en slags "pause" også for et par måneder siden, hvor jeg fortsatte å spise Ketolyse-kost, men uten å telle karber. Spiste bare litt mer karber i form av meieriprodukter, nøtter, bær og grønnsaker. Mest sansynlig ganske likt en opptrappings-fase vil jeg tro. Og likt den planen jeg har om hvordan jeg skal spise når jeg er "ferdig"

Jeg går ganske tregt ned i vekt uansett slankemetode. Har vært innom de fleste. Men jeg har aldri klart å "ta meg inn" så lett etter en sprekk som det jeg gjør nå. Trives godt med lavkarbo-kosten.

Følger nå ditt råd om å ikke gå inn i ketose denne uken siden jeg skal ut i kveld. Har bare spist som beskrevet ovenfor.

Har innfunnet meg med at disse 10 kiloene tar tid å bli kvitt. Det er heller ikke så værst til å være meg som er så utolmodig....
Men jeg er nærme målet, og mange kilo fra der jeg startet etter siste graviditet. Så alt-i-alt er jeg ganske fornøyd

Nå er det viktig for meg å ikke ødelegge for kroppen ved å gjøre dumme ting, som å gå ut og inn av ketose hvis det ikke er bra.

Har du en forklaring på hvorfor det ikke er bra?