Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-07, 00:58   #67
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

.. det var et lite vågestykke å legge inn bilde men what the... Jeg er jo meg, om jeg nå skriver her eller ei.

Når det gjelder de du sier ". det er jo her at de dårlige matvanene mine ble til.. det er akkurat det samme med røyk.. " er du inne på noe jeg synes er viktig; identifisere årsaker og sammnhenger som gjør at jeg står bedre rustet til å gjøre noe med det. Forhold/sammenhenger og årsaker vi har identifisert kan handteres, det som er skjult er nettopp det, skjult. Neste skritt for meg, etter å ha fått ting fram i lyset, er å få dem til å sprekke som trollet i sola (som i eventyrene). Det gjør jeg ved å jobbe mentalt: se på dem (årsakene, sammenhengene etc, prøver ofte å lage bilder/symboler av dem), gå rundt dem, ta på dem, undersøke om de avgir lukt, farge, temperatur, hvilke følelser de vekker i meg osv, da er det lettere å bli kvitt dem. Tullete? ikke for meg

kloke ord..

jeg har jobbet med dette hjemme i mine vante omgivelser og trodde at det skulle gå bra her også.. men det gjør det ikke... Fikk i dag en komentar om hva jeg spiste i dag...dette gjorde meg opprørt akkurat på samme måte som det gjorde under hele min oppvekst..

Til opplysning dreide det seg om sjokoladepudding.. jeg hadde bestemt meg på forhånd om å ta en velovertenkt liten porsjon.. da kom kommentaren fra ett familiemedlem: Er det dette du kaller slanking?

Det endte med at jeg spiste ikke bare en men to store porsjoner.. i ren trass...

jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal angre på slike ting.. spist er spist.. men faaan så forbannet jeg ble både på meg selv og personen som sa dette.. så nå har jeg i tillegg røkt altfor mye.. hmm

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat