Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-07, 23:12   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går F*** meg på veggene snart

Opprinnelig lagt inn av KarboKiller, her.

Har vært på i snart 4 måneder, og slanket meg siden nyttår. Har ennå til gode å sprekke ordentlig, men nå er jeg så lei av fett og kjøtt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjlre av meg. Har tatt av 21 kg, og hatt sinnsyke resultater. Klærene mine passer ikke, og det meste er topp. Men nå er jeg altså skikkelig lei. Prøvde å lese torkils bok en gang til, men ble forbanna bare av å åpne den. Sitter nå og vurderer om jeg skal kjøpe meg en diger pose smågodt, bare på pur faen, selv om jeg egentlig ikke har lyst på noe søtt. Kanskje jeg skal begynne på igjen i morgen. Lurer på om jeg har vært på ketolyse lenge nok nå, om jeg skal satse på noe annet for å klare de siste 9 kiloene. Det som plager meg mest er at jeg ikke har energi til å gjennomføre treningsøkter, går så sinnsykt fort tom når jeg kjører litt på.

Jeg trenger all den hjelp jeg kan få, helst med en gang.

I dag har jeg for øvrig spist 1 knekkebrød (5g karbo) med ost og skinke, en brokkolibunt og litt spekeskinke, samt en stor salat med salat, tomat litt pinnekjerner, ost, skinke, agurk, tomat og hvitløksdressing.

Kan også nevne at de siste 4 kg som har kommet av har gått TREGT.

som sagt, jeg trenger hjelp

For det første; Gratulerer med flotte resultater, mer enn 1 kg uka hele tia er jo supert. Få som klarer det i lengden ! Det er helt normalt at det går saktere mot slutten. For mange hjelper det med mer karber når de kommer så langt. Ikke minst for å unngå en sprekk fordi en er lei av begrenset utvalg.

Ja, om du tror det hjelper deg å spise en pose smågodt må du jo bare gjøre det. Men sannsynligvis vil du bare føle deg verre om du gjør det. En overdose med karbohydrater kan gjøre deg skikkelig dårlig. Man kanskje det er det du trenger, . et bevis på at karbohydrater ikke er bra for deg - iallefall ikke i sukkerform !

Hvis du er slapp og vond og ikke orker trene bør du absolutt plusse på med mer karber. Om det du listet opp er alt du har spist i dag og alt du har tengt å spise er det klart at du spiser altfor lite. Ikke bare ekstremt lbkarbo, men også lavkalori. Grete Roede mat. Kanskje fordi du er lei ? Om du vanligvis spiser mest fett og kjøtt er det heller ikke balansert.

Hvorfor spiser du bare fett & kjøtt hvis du er så lei det ?
På ketolysekuren kan du jo stort sett spise alt unntatt sukker, mel, lyst brød, poteter, ris og pasta. Du kan spise kylling, kalkun, alle typer fisk og skalldyre, svinekjøtt, oksekjøtt, vilt, lam/sau, ja geit om du vil.

Til dette kan du ha tilnærmet alle sorter grønsaker, friske urter, nøtter og bær. Sammen med rømme, creme fraiche, fløte, oster ..... ja, det er bare fantasien som setter grenser.

Alle måltider bør inneholde en proteinkilde, en fettkilde og en antioksidant/grønnsak kilde. Du bør ikke spise under 15 karber pr dag, og om du ikke føler deg vel med 15 så øker du. Det gir mer valgfrihet også. Konsentrer deg om alt det deilige du KAN spise, ikke de få tingene du ikke kan spise !

Her i forumet finnes det hauger og lass av oppskrifter som skulle tilfredsstille selv den mest kresne gane.

Du skylder deg selv å fortsette. Ikke kast bort den fine fremgangen på grunn av noen få dårlige dager ! Det ville rett og slett være for dumt. Ikke let etter unnskyldninger til å hoppe av nå. (Jeg er enig i at det virker som du leter etter en unnskyldning. Men jeg vet jo ikke om det er det du gjør).

Jeg skjønner hva du sier, og forstår at det er et problem for deg. Håper du finner en løsning som passer for deg.

Lykke til videre !