Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-07, 18:43   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Voksing av legger

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.

Anngaaende voksing av legge:
Voks inneholder sukker! Gjoer ikke dette noe med kroppen? Hvertfall har jeg lest paa saanne produkter at de ikke skal brukes av deabetikkere...

Naa er jeg kanskje litt ekstrem, men jeg tror jeg ville reagert paa det (sider jeg faar reaksjoner av sukker liksom).

Noen som veit om ALL voks/haarfjerningskremer inneholder sukker?

Den hårfjerningsvoksen som brukes i salonger er varm hårfjerningsvoks og er en blanding av harpiks, bivoks og parafin olje. Den inneholder ikke sukker så hårsekkene kan ikke absorbere sukker for å gro eller gi skumle reaksjone for diabetikere.

Hva hjemme produktene inneholder vet jeg ikke, men den korte tiden de sitter på leggene har det neppe noen betydning eller er farlig for folk som ikke har diabetes diagnose. Om du bare "reagerer på sukker" (det gjør vel de fleste her inne) og ikke har en diagnose der sukker er farlig for deg, kan du trygt bruke dem.

Det er selvfølgelig ditt eget valg hva du vil gjøre, men som en eller annen sa her, - det er forskjell på å barbere seg og å skjære hue av seg. Må bruke litt sunn fornuft å ikke bli helt hysteriske !