Tråd: Leggkramper!
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-07, 12:25   #40
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Leggkramper!

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Du kan gjøre et triks. Tar større doser vitamin C i et par dager og se om leggkrampene blir verre. Hvis de gjør det skyldes krampene trolig lavt kalsium. Hvis det blir bedre er det magnesiumet som er ute og kjører.

Hvis du har tatt en boks med Solaray Magnesium og det ikke har funka så er det nok kalsiumet som er ute av balanse.

Kalium er forresten synergist til magnesium, og hjelper også med å slappe av.

Jeg har bare såvidt begynt på magnesiumboksen. Men Spektro mulitivitamin tar jeg fast, og de er det 200 mg kalsium i.
Jeg kjøpte magnesium fordi jeg har hatt milde leggkramper. De ble bedre av det. Så begynte jeg på de 1 g c-vit brusetablettene, og fikk en forferdelig krampe. Er ikke kalsium sånt en får med å spise mye melkeprodukter? Jeg spiser hvit ost, fløte og rømme.

Jeg vet ikke om jeg tør provosere fram sånne leggkramper mer... kan kjøpe både Kaleroid og Kalsium på tirsdag. I dag har jeg bare tatt 200 mg c-vit.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat