|
Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?
Frøy: leste linken du viste til. Vil bare si at jeg ikke ar sagt at man hele tiden må ha karb overskudd for å ha styrkefremgang, men noe karbs bør man ha og denne personen spiser jo tydeligvis noe karbs ( smoothie bl.a. som inneholder en god del karbs iaf hvis man lager selv av frisk frukt).
Fremgangen kan dessuten ha vel så mye med at personen kanskje spiser jevnere og oftere og har kuttet ut på raske karbs som vil gi en ujevn energitilførsel og at han gjerne har fått et skikkelig styrketreningsprogram
og som jeg tidligere har nevt at nervesystemet har blitt flinkere til å rekruttere muskelfibre som også etterhvert kanskje har lagt på seg.
Uansett har han også trent hardt.... resultatene har ikke komt tuslende av seg selv 
Men flott å se at man kan klare seg iaf en periode uten for mye karbs og likevel ha fremgang i styrketrening - det er jo positivt for meg som slettes ikke har tenkt å kutte på mine 3 styrkeøkter i uken selv om man i utgangspunktet anbefales at man ikke trener styrke på ketogen diett.
Men dette er tross alt bare EN person som kanskje har et heldig genetisk utgangspunkt ifht mange andre - er ikke godt nok for å si at jodda dette funker for alle og resultater på lang sikt er det for tidlig å si noe om.
Men det er jo klart det at yteevne og energinivå forbedres når man får en jevnere tilgang på næring og da også næring som ikke påvirker insulinnivået i kroppen som sjokolade brus chips og hvit brød gjør.
Jeg vet også om folk som bare løfter benkpress et par ganger i året, men som likevel kan komme å løfte 230kg ++ på stevne uten å ha trent øvelsen på lang tid og uten å bli skadet - det betyr ikke at dette er noe som alle kan gjøre nettopp fordi de har et annet genetisk utgangspunkt en disse personene ;D