|
Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?
Frøy: er åpen for nye ideer - ellers hadde jeg aldri gått med på å gi slipp på mine gode hjemmebakte brød - selv ikke bare for en mnd. hehe, men blir skremt når folk blir så ekstreme i en eller annen retning og også skremt over at mange ( ikke alle selvsagt og tviler ikke på at det er mye kunnskap her inne) bare hiver seg på bølger fordi det er inn og noen har sagt at det og det funker.
Vi må jo heller ikke glemme oppi alt dette at det uansett er noen som sitter - enten det er skaldemann, fedon, eller slankemiddelindustrien forøvrig - og tjener seg rike på folks desperasjon etter å gå ned i vekt og frykt for å bli syk og at de gjerne har sine baktanker med å fortelle folk om sine mirakelkurer. Derfor syns jeg at folk skal være litt mer kritisk i utgangspunktet.
Sier ikke at lavkarbo ikke funker - det gjør det jo for folk her inne tydeligvis, og selv kan jeg stråle med 1,9kg mindre kroppsvekt i løpet av en uke på ketogen diett. Så jo det funker - for noen - men er nødvendigvis ikke riktig for alle eller at det er sunt over lang tid..
Har flere venninner som sikkert kunne tenke seg å gå ned noen kg - betyr ikke at jeg nødvendigvis vil anbefale dietten jeg er på nå til alle - både fordi den er knallhard og fordi jeg ikke kan stå inne for at jeg tror det er sunnt over lang tid.