Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-07, 18:02   #57
Dolphin
Seniormedlem

Dolphin sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 46
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Carisma: Har heller ikke sagt at karbs er kroppens viktigste byggesteiner men at det er en del av byggesteinene, sammen med proteiner og SUNNT fett ( enumettet og flerumettet fett).

Men nå skal jeg hoppe av denne debatten her - folk blir så ilskete når man setter spørsmålstegn ved deres nyfunnede mirakler nemlig.

Vil bare komme med et siste stikk før jeg forvisnner til de som innbiller seg at man bare kan spise på seg muskelmasse uten å bruke de musklene naturen har gitt oss.
Min personlige max løft rekord i benkpress og markløft ( utført etter styrkeløftsportens kriterier) er på henholdsvis 50 kg og 90 kg. Ikke mye å skryte av sånn sett ifht andre styrkeløftjenter, men ifht. mange jenter som ikke trener styrke vil jeg si det er rimelige gode resultater.

Anyway - er en god stud siden jeg klarte dette og på nåværende tidspunkt er jeg et godt stykke i fra å klare det eller bedre igjen enda.

tror dere seriøst at jeg bare kan sette meg tilbake i sofakroken og bare spise nok proteiner og lite nok karbs så vil jeg etterhvert klare disse rekordene igjen uten å trene?
NEI, fordi uten trening så svinner muskelmassen henn og nervesystemet gidder ikke "bry" seg like mye med å aktivisere/ innervere muskler som ikke brukes, men også fordi det ikke er muskelmassen ene og alene som avgjør vår styrke, men også hvilken belastning våre sener ledd og leddbånd er i stand til å takle og denne evnen reusres ved redusert bruk. Det er bl.a. derfor en aldri bør kjøre på med tunge vekter når man begynner med styrketrening - fordi ledd, sener og leddbånd trenger lengre tid enn muskler for å venne seg til tyngre belastning.
Slike løft som de jeg har snakker om og også generell styrketrening krever også at man trener på å få inn riktig teknikk og det går ikke om man bare sitter i sofakroken hele dagen.

Dere kan jo også prøve å kjøre et SKIKKELIG tungt styrkeløftprogram over lang tid med et kosthold på bare kjøtt og fett og veldig lite karbs og se om det funker ( forutsetter selvsagt at man har et visst grunnlag ifht styrketrening) Vil gjerne ha tilbakemeldinger på hvordan det går hvis noen tar utfordringen ( snakker ikke om å fisle rundt med 15 reps på fislevekter her skal det løftes!)

Frøy: har heller ikke sagt at trening alene gjør at man fyker ned i vekt, men at det er viktig for å få en mer riktig sammensetning av kroppsmassen - noe som er langt viktigere en hva man faktisk veier til syvende og sist.

Vel vel - Ciao og takk for meg.

Sist redigert av Dolphin : 25-05-07 kl 18:13.
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat