Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-07, 18:02   #56
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Hei hei, Jorun blander seg inn.

Dolphin: Du sier mye bra, og jeg betviler ikke din erfaring både litteratur- og erfaringsmessig. Fysisk aktivitet er viktig og til en viss grad en selvfølge for dyret som vi kaller menneske.
Du er dessuten ganske diplomtaisk i måten du argumenterer på. MEN jeg vet ikke helt hvor du har noen av oppfatningene dine fra. Jeg skrev tidligere her at Skaldeman konsenterer sine ideer om svært overvektige mennesker. Å følge et Skaldeman om du har ti kilo ekstra er ikke nødvendigvis verken lurt eller effektivt. Og at Skaldeman er en legmann uten utdannelse innenfor indremedesin eller fysiologi er også sant. Men han har tatt sin rett om å dele med seg av sine erfaringer, og om det betrygger deg på noe vis, så går han nå både turer og spiser grønnsaker Om du hadde lest mer om han, tatt en titt i boka hans så ville du kanskje fått et mer nyansert bilde. Gjør det!
Og at kroppen trenger karbohydrater som en viktig byggestein er nå en sannhet med store modifikasjoner, mener jeg ut fra hva jeg har sett, lest, erfart.
De matvarene det er snakk om som har langsomme karbohydrater, er ikke nødvendigvis noe man inntar for karbohydratenes skyld, men heller fordi de inneholder viktige vitaminer, mineraler og fibre.

Det kan være tøft å skifte til et nytt kosthold, hvor ideene man har hatt hele livet ut fra det som er blitt en presentert som fakta, med ett er snudd på hodet. Det skjønner jeg, og de aller fleste her inne innmari godt. Men når du først er her, så er det kjempefint å prøve å forstå hvor de fleste av oss kommer fra, hva som skjer med oss som har begynt å tegne en forståelse for vår egen kropp, for historien langt langt tilbake og så videre.
Dessuten er særdeles få her eksperter på noe særlig annet enn sin egen kropp

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 25-05-07 kl 18:08.
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat