Tråd: Europrat 2007
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-07, 16:53   #51
Dolphin
Seniormedlem

Dolphin sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 46
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Europrat 2007

Ketogen diett er det jeg går på og innebærer kort fortalt at man spiser veldig lite karbohydrater ( under 40g) per dag i en kort periode for så å gå over på et lavglykemisk kosthold. og at man spiser nok proteiner ( mye KJØTT :P) og grønnegrønnskaker istedet.
Jeg har fått påvist insulinresistens og trengte virkelig å ta i et tak for å hindre at det utviklet seg videre, men valgte ketogen diett istedet for ed fodri jeg syns det å "bare leve på suppe og grønnsaker" ( var ikke klar over alle de forskjellige produktene som fantes) i en mnd virket helt ulevelig for meg. Men etter en uke på ketogen diett ser jeg at det faktisk kan være mye mer krevende å bare leve på kjøtt og grønnsaker bl.a. fordi man må være så nøye på at man får i seg nok kjøtt til enhver tid og når man spiser kjøtt, egg og grønne grønnsaker 3-4 ganger for dagen blir man rimelig fort lei.

Steinalderkosten er vel heller neste steg / fase på veien mot et livsvarig lavglykemisk kosthold fordi det ( iaf ut fra den 2 ukersmenyen som jeg har fått forslag om) inneholder mer karbohydrater enne ketogen diett gjør - har lov å spise frukt og diverse andre ting der - det har man ikke på ketogen diett.