Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-07, 13:17   #34
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Nå skal det sies at Skaldeman (som jeg har stor respekt for) anbefaler sin diett til SVÆRT OVERVEKTIGE!
Det blir som Atksins' fettfaste for å få kickstarta kroppen, og å komme over en eventuell metabolsk resistens.
Ikke tro at ikke Skaldemann spiser grønnsaker nå, for det gjør han, for å opprettholde vekt og så videre.
Karbohydrater i langsomme former har for meg ikke så mye å gjøre med karbohydratene, men hva de forskjellige matvarene inneholder. Å få i seg noe grønt betyr for meg å få i meg de viktige vitaminene og mineralene, ikke å fore hjernen. Jeg har vært i ketose siden februar, jeg har kanskje litt høy toleranse for ketose, for jeg synes ikke jeg spiser særlig lite grønt. Jeg har bare positive erfaringer, men er nok også midt i blinken for et sånt kosthold. For meg kan jeg godt være i ketose livet ut, ikke for å være i ketose nødvendigvis, men fordi jeg trives så innmari og føler meg så bra med sånn jeg spiser nå.
At jeg forer hjernen min med karber, tviler jeg på. Jeg har aldri vært så klartenkt som på ketose

Jeg er enig med deg Frøy, om det med kjøttspising, men mest på det politiske og sosiale planet!!
Jeg spiser jo ikke kjøtt fra dyr selv, og har virkelig ikke følt det som noen hindring annet enn for variasjonens del.

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor en person med bmi på tjue ønsker å komme i ketose, da... Det var jo liksom utgangspunktet for tråden

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat