|
Sv: Min lørdagssprekk!
Jeg hadde en uvillig sprekk på mandag, jeg.
Skulle bort til middag til en venninne, og jeg hadde liksom ikke sagt noe om denne dietten. Dessuten trodde jeg vi skulle grille, og da ville jo saken vært biff (bokstavelig talt), og jeg kunne spise "vanlig".
Men så hadde samboern maten allerede klar da vi kom, og siden han hadde disket opp med tre retter, følte jeg at jeg ikke kunne begynne å si noe da.
Til forrett var den en lefse med spekemat og grønnsaker, og den måtte jeg nesten spise opp, syntes jeg. Så var det torsk med grønnsaker og makaroni, tok en liten skje med makaroni og lot halvparten ligge igjen.
Til dessert var det is med bjørnebær og kiwi og jeg tok en skje is og bjørnebær.
Så da jeg kom hjem fryktet jeg selvsagt det værste, og tidligere har jeg alltid vært sånn at jeg har tenkt "Jaja, nå er skaden allerede gjort, nå kan jeg likegodt fortsette å stappe i meg all den sjokoladen jeg kommer over (Jada - har sjokolade i huset, men har ikke rørt den på tre uker), men merkelig nok var jeg ikke fristet da jeg kom hjem. Men sulten var jeg, for jeg hadde tross alt ikke spist veldig mye til middag, så jeg laget meg speilegg og skinke og da jeg testet dagen etter, var jeg ennå i ketose.
Og jeg har gått ned en halv kg denne uka, så jeg var kanskje veldig heldig tross alt?
Måtte bare få det ut et sted...
Hadde vært kjekt å høre hvordan flere takler eventuelle sprekker, så det blir lettere å unngå.
|