|
Sv: Kosttilskuddsspørsmål
Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.
Takk for svar. Men hva med døgnfordelingen? Vitaminer, omega 3 osv på dagen, og kalsium, magnesium, krom osv på kvelden?
Jeg har sjekket ut den detoxkuren på google. Jeg valgte den kuren som var i tablettform, ikke flytende, i.o.m at den flytende hadde sviskejuice og eplekonsentrat i seg. Kan aldri tenke meg at det er noe særlig karber i de tablettene.
Et annet spørsmål, hvordan forholder ketolysekuren seg til kaffe, te og søtningsstoffer?
Er lavkarbo kosthold såpass gunstig på hormonforholdene i kroppen at den kan stabilisere syklus, og kanskje sparke igang en menstruasjon som har utblitt over 4 mnd etter p-sprøytestopp?
Det står en del om det med kaffe te og søtningsstoffer både her på forumet og i boka. Å drikke kaffe eller andre koffeinholdige drikker kan for noen forårsake stopp i vektnedgangen. Men dette gjelder ikke for alle. Her må man prøve seg fram. Det samme gjelder for søtningsstoff. Det er helt klart en fordel å begrense seg i bruken av det, særlig i oppstarten av en kur/diett. Å bytte ut vanlig godis med kunstig søtet kan for mange være å bytte ut en avhengighet med en annen, samt at noen opplever at vekttapet stopper opp.
Å få en bedre syklus/få kicka i gang mensen igjen er det mange som opplever på lavkarbo, særlig de med PCOS. Men i starten av en ketogen diett kan man også få uregelmessige blødninger, jeg opplevde det etter mange år med klokkerene blødninger. Men det gikk seg til, og jeg har i det hele tatt mindre plager med mensen nå enn før. Mindre smerter, og ikke minst mindre psyko-svingninger
Når det gjelder spørsmålet ditt om kosttilskudd, og når på dagen det bør tas, står jeg blank. Jeg starter hver dag med å ta multivitamin (spektro), magnesium, b-vitaminer og tran før frokost. Men jeg aner ikke om det er optimalt, men lite plunder er det i alle fall

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|