Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-07, 09:58   #14
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Jepp en bør måle seg rundt forskjellige steder på kroppen. Med lavkarbodietter bygger en muskler samtidig som en forbrenner fett. Derfor kan en bli tynnere og se bedre ut, samtidig som vekta står i ro. Og det er hvordan vi ser ut som er viktig, ikke hva vekta sier. Da vil selv veltrente toppidrettsutøvere med masse muskler virke tykke, hvis det var vekta som bestemte hvordan en skulle se ut. De har høy BMI, men det er muskler, ikke fett.

Det med energi er forskjellig, akkurat som det er forskjellig hvor fort sultfølelsen gir seg. Noen får energi og mindre apetitt etter en uke, noen trenger flere uker. Men det kommer!

Og husk at for kvinner har menstruasjonen mye å si. Jeg veide meg og hadde gått opp 400 g på en uke. Samme kveld fikk jeg mensen, og to dager etter hadde jeg gått ned 2 kilo! Tydeligvis hadde jeg lagret vann i kroppen over en uke. Det må dere tenke på, som har vært på lavkarbo bare noen uker.

Hvis dere ikke krymper i cm, eller i kg, eller det ikke har noe med menssyklusen, så er det lurt å se på slikt som fløte og ost, og redusere det. Og mye salt i maten binder vann, som det også er nevnt her.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat