|
Sv: De andre
Jeg kjenner meg igjen så mye av det som skrives her! Jeg har ikke fått negativ tilbakemelding på vektnedgangen, men på maten min! Og det er det jeg ikke helt har skjønt, helt til jeg ser dere skriver om endring og det å skille seg ut fra et bestemt rollemønster. Jeg er nå normalvektig, men har både PCOS, tendens til urinsyregikt og migrene og spiser dermed ikke helt normalt. Folk henger seg opp i maten min og lunchene mine eller valg av retter ute, noen synes det er spennende og har en oppriktig interesse av dette. Men så er det andre igjen som ikke er interessert i å vite hvorfor jeg spiser som jeg gjør, de vil bare lage et nummer av hvor ubegripelig det er at jeg spiser så mye sunn, rar mat og i deres øyne "vond" mat. Jeg gjør ikke stort nummer av spisingen min, holder kjeft og spiser. Forstår at for noen kan det være sårt at jeg spiser sunt og samtidig ikke har overvekt. Hvis folk spør forteller jeg gjerne at jeg er syk, men de som bare vil komme med rare og frekke kommentarerer forstår jeg meg ikke på. Tror folk kan opføre seg rart rundt oss som går ned eller spiser fornuftig eller oppfører oss litt annderledes, vi treffer nok en sår nerve... Det er bare å heve seg over det!
|