Tråd: Trening
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-07, 15:28   #10
jorang
Medlem

jorang sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 64
jorang er på en erverdig vei

Sv: Trening

Torkil svarte på dette spørsmålet i forumet på ketolyse.no. Oppsummert er svaret noe slikt som at "grensen for intensitet går der hvor man opplever ubehag under og etter trening, og man bruker lang til for å ta seg inn igjen". Overstiger man denne grensen trener man for hardt.

Problemet med trening i ketose er opphopning av melkesyre i musklene. Jeg ca 50 trappetrinn opp der jeg jobber, og husker at den første tiden etter jeg kom i ketose var disse trinnene ganske heftige - ble så sur i lårene at jeg gikk de siste trinnene 'på viljen'

Etter flere måneder med tredemølle og spinning har jeg nå kommet dit at en spinningøkt på 60min går lett - både ordinær spinning (75-85% av makspuls) og pulsspinn (opptil 95%).

Min erfaring er at det er bare å stå på. Vær imidlertid oppmerksom på at utvikling av muskler gjør deg ikke nødvendigvis lettere i vekt - heller tvert i mot. Allikevel vil du merke det godt på f.eks klærne.

Du vil derfor med stor sannsynlighet ikke gå så raskt ned med "hard" trening, men etter å ha tatt av "noen kilo" blir man mer og mer opptatt av at huden skal henge med på vektreduksjonen og at man føler seg sunn og frisk

Neste delmål: 90kg til St.Hans!
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat