Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-04, 14:00   #16
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Er enig med deg i det siste du skriver Begod.

Tror det er begrepsforvirring både blandt "de lærde" og menigmann jeg !
Lavkaloridiett - oppfatter de fleste som noe man "går på" for å ta av. De fleste "går på" denne en priode - før man begynner å spise "normalt" igjen. Vanlige folk klarer ikke å leve på så få kalorier i lengden/hele tiden.

Det er ikke rart at folk tror lavkarbo er det samme og funker på samme måte ! Men det blir jo helt feil.

Lavkarbo kan godt kalles en diett, - men for de fleste som "går på" denne, betyr det også en kostomlegging, - for noen også en TOTAL kostomlegging. Da er det ikke en diett for å ta av, men for å få bedre livskvalitet. Det geniale er jo at man gradvis introduserer karber tilbake i kostholdet - til et visst punkt/toleransegrensen for vektøkning. Og som regel er dette et nivå man spiser seg (mer enn) mett på og har mulighet til å holde resten av livet !

Eller syns dere at jeg overforenkler det nå ??