|
Sv: Bistand til en Nutrilett'er
Opprinnelig lagt inn av kinekine, her.
Kjenner du ingen som har hatt jo-jo vekt med lavkarbo? Jeg kjenner flere, og de har hatt success en god stund. Greit nok at intensjonen var å endre livsstil, men poenget var at de ikke fikk det til. Det er vanskelig - uansett.
Jeg har tenkt ut at det er lettere for meg når jeg allerede er på vei ned i vekt 
Hei, Kinekine!
Jeg har lest gjennom denne tråden i dag, og har sett at du har fått litt vel mye 'pepper' (kjeft..) om valget ditt,
men at du også virkelig kan svare for deg, og det er bra!
Virker på meg som om du har bestemt deg for å fortsette med en lavkarboretning etter pulverkuren er ferdig.
Og allerede nå kombinerer nutrilett med vanlig mat: der har du fått bra tips.
Det er helt riktig at det går an å gå opp og ned i vekt selv etter man har begynt med lavkarbo, mange skeier ut med "bare litt" ekstra karbohydrater, f.eks. litt brød til maten... Og så kryper vekta oppover igjen , og i tillegg er det noe med å begynne å spise det (karboh. i form av brød, pasta o.l.) igjen: da vil kroppen ha mer, og så har man plutselig falt helt ut av lavkarbo-livet/maten.
Det er også flere meldemmer her på forumet som har vært jo-jo slankere så lenge at forbrenninga er delvis ødelagt, og det gjør det vanskeligere for dem å gå ned i vekt, nesten uavhengig av hvor effektiv en lavkarboretning (eks. Atkins) skal være.
Jeg personlig har hatt spiseforstyrrelse i mange år, ikke i veldig alvorlig grad, men har spist for å døyve følelser, bl.a.
Jeg har også hatt lange perioder med et sunt kosthold. (da mener jeg uten godteri 4 dager i uka, og store porsjoner middag... resten av kvelden. ) Dette har vært før jeg fant dette forumet, og la om til lavkarbo.
Allikevel har jeg strevd, som du skriver, i perioder med de samme problemene, og gått opp i vekt.
Ønsker deg lykke til med omlegging av kostholdet!