Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-07, 08:57   #4
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Er det helt greit

Opprinnelig lagt inn av Stinen, her.

Er det helt greit å:

- Spise polarlapper til alle måltider? - med salat og ost uten å ødelegge fettforbrenning?

- Spise jordbær med fløte? - uten å ødelegge fettforbrenningen?

- Spise litt 86 % sjokolade en gang i blant? uten å ødelegge fettforbrenningen?

- Være god og mett? uten å ødelegge fettforbrenningen?

Kommer flere ting jeg lurer på etterhvert.

- Reagerer du på ferskost som Cottage Cheese og kremoster, kan du lage Polarbrød Lappene mine med rømme eller Creme FRaiche, som de aller fleste tåler. Det er også rundt 90-100 gr revet ost i de, og det er også innenfor grensene som bl.a. Atkins setter for Fase 1. Nå følger du Ketolyse, så det skulle da heller ikke være et problem.

Polarbrød Lappene skulle derfor ikke føre til at du ikke går den i vekt, selv om du spiser de til måltidene hver dag. Det gjør jeg selv også. Har selv gått over til å lage de med rømme eller creme fraiche, og syns de smaker like godt.

- Jordbær og fløte kan det være verre med. Flere reagerer på fløten med stopp i vektnedgangen, og jordbærene må man i såfall regne inn i det totale karboinntaket i løpet av dagen.

- Når det gjelder sjokoladen, kommer det an på mengden, og om du unngår å trigge søtsuget ditt. 1 rute 86% Lindt's sjokolade skulle gå greit, men pass mengden...

- Du skal være mett, men ikke overmett, dvs du skal ikke føle ubehag etter måltidet. Mange av oss sliter med dette enda, som et spøkelse fra tiden med sulting og karbokjør... hvor vi har mistet den naturlige apetittreguleringen. Mange på lavkarbo føler at det bare er å slippe løs, og lasse innpå, men da fortsetter man bare i gamle, feilslåtte spor... Det er derfor viktig å følge med, og evt justere matinntaket.

Jupp, det var iallefall svar fra meg...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat