|
Sv: Er det helt greit
Alle matvarene du beskriver gjør at du kan føle deg mindre mett og dermed ikke gå ned så fort i vekt som du kanskje hadde gjort hvis du bare spiste grønnsaker, kjøtt, fisk og egg (kanskje unntatt polarbrød, hvis du mener Ziggy sine men det er vel ikke lurt å spise slike hele dagen heller).
Men man skal jo leve også så det velger du selv hvor mye av hver enkelt matvare du skal spise. Det er OK å kose seg litt imellom, men ikke for mye. Det merkes fort på vekta hvis du koser deg for mye.
Mørk sjokolade er det masse kalorier i, men såklart er den med 70 % (eller mer) kakao i sunnere enn den vanlige sjokoladen. Men ikke spis for mye av den. Skal jeg si ett tall så vil jeg si max 100 g i uka.
Så det med å ødelegge fettforbrenningen gjør du bittelitt hver gang du spiser matvarer som ikke er fra naturen. Bær kan du spise mer av når du har nådd idealvekt, men litt bær kan du selvsagt spise. Ikke for mye fløte heller da det kan senke vektnedgangen. Alt i alt er det mengden som teller. Hold deg mest mulig til mat fra dyreriket pluss grønnsakriket.