|
Sv: Bistand til en Nutrilett'er
Opprinnelig lagt inn av kinekine, her.
Kjenner du ingen som har hatt jo-jo vekt med lavkarbo? Jeg kjenner flere, og de har hatt success en god stund. Greit nok at intensjonen var å endre livsstil, men poenget var at de ikke fikk det til. Det er vanskelig - uansett.
Jeg har tenkt ut at det er lettere for meg når jeg allerede er på vei ned i vekt 
Hei, nei jeg gjør faktisk ikke det
Nå skal jeg ikke påstå at jeg kjenner så mange som bedriver denne måten å spise på in real life, men jeg ser utrolig mange suksesshistorier her inne. Jeg vet ikke alt når det gjelder de forskjellige måter å slanke seg på, men jeg kjenner ingen ingen ingen som har klart å få et varig vekttap på være det seg Grethe Rode, Herbalife eller Nutrilett, og her kjenner jeg mange som følte seg nyfrelste fordi det gikk så fint i starten, men så kom platåer kombinert med sultfølelse, og piffen var borte.
Jeg er HELT enig i det du sier om at det ikke bare handler om kosthold, men også om psykologi, og det har jeg virkelig opplevd selv!
Vanskelig å si noe konkret om hva du burde gjøre. Jeg har jobber innmari hardt med meg selv, mine holdninger til kroppen min og hvorfor jeg vil bli slank, og hvor vanskelig det er å skulle skifte identitet da jeg stort sett hele livet har vært "den tjukke jenta".
Det er mange grunner til at vi legger på oss, genetikk, livvstil, sykdom etc. Men å tro at man kan behandle bare det fysiske så blir det andre bra av seg selv, det er naivt. Men det hjelper jo så klart..!
At jeg ikke kjenner noen i det virkelige liv som har sprukket på lavkarbo kan ha noe med at man endelig kan spise mye av den maten man har villet spise, men ikke turt, at man sjelden går sulten om man gjør ting riktig, og at hormonene blir mer stabile, og humøret blir bedre, og i det hele tatt. Jeg er ikke frelst, men det er ikke langt fra. Jeg var en tidvis j****g deppa og negativ person, det er jeg ikke lenger. Så det har jo funka for meg. Ikke minst er jeg mye slankere.
Men ingenting har lettvinte løsninger, ikke en gang lavkarbo, men man må jo innstille seg på hva som gir resultater, og heller ikke være redd for hva resulatatene innebærer. Det er ikke så enkelt!
Jeg vet ikke om noe av det jeg skriver makes sence for deg. Men jeg synes det som kommer fram her er innmari viktig i alle fall

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|