|
Sv: Bistand til en Nutrilett'er
Jeg har aldri slanket meg, nei. Men jeg HAR blitt slanket. Veide nesten hundre kilo da jeg var tolv, og det endte i legebesøk og ekle reprimander og kanskje et føkka selvbilde for resten av livet.
Jeg tror ikke vi er så ulike allikevel jeg.
Men grunnene til at jeg ikke slanket meg senere var mange. Jeg er og var veldig politisk, og nektet å gå under for medias kroppsidealer. Det betyr ikke at jeg ikke har hatt ideer, samvittighetskvaler og trodd det var en umulighet, fordi jeg følte at veien har vært så lang at jeg ikke kunne se rundt meg selv en gang.
En annen grunn til at jeg egentlig aldri har slanket meg er at jeg ikke har hatt noen tro på at jeg skulle klare det.
Jeg ønsker bare deg og folk i lignende situasjoner det beste, det tror jeg vi alle gjør her inne. Jeg kan ikke si at du ikke FÅR LOV til å spise nutrilett, men du har nå en gang spurt om råd, da...
Og jeg er sikker på at om du tar deg litt tid til å se på f.eks underforumet "vi som har mer enn tretti kg overvekt", så ser du at det er andre som er i samme, eller en mer ekstrem situasjon enn deg.
Jeg mener ikke å undervurdere problemet ditt. Men jeg tror faktisk (uten å ha noen psykologiutdannesle, bare ut fra meg selv) at det er lett å skyve problemet over på overvekten. Da har man det hele tiden foran seg, og det hele føles utrolig stort og uoversiktig.
Jeg HÅPER jeg ikke tok meg vann over hodet med noe jeg skrev her, altså.
Ønsker deg lykke til! 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|