Motediett....
Jeg tror det er helt riktig - at motedietter ikke virker. Mote i seg selv betyr noe som er in i en kort periode, men ikke vedvarer, fordi det raskt mister aktualitet og noe nytt tar over. En diett som virker er en diett som ikke forkastes etter en kort periode når nyhetens interesse har lagt seg. Men, en god og utprøvet diett kan også bli mote IGJEN når den formidles med en ny vri, et nytt ansikt eller en ny look. Akkurat som olabuksen. Olabukse er alltid mote, men den har vært her siden 50-tallet.. Den er gammel, god og velutprøvet, og den FUNGERER. Derfor går den aldri av mote, men blir reintrodusert med ny vri hver sesong.
Jeg tror lavkarbodietter ikke er mote, mens ananasdietten eller banandietten på 80-tallet var mote. Og de gikk av moten - fordi de ikke fungerte (over tid - hvem vil spise bare ananas resten av sitt liv... hehehehe). Lavkarbodietter kom for å bli. Lindberg & co har bare satt en ny look på dem, akkurat som klesmerker gjør med olabuksen.
(Lindberg = merkevare, som f.eks Diesel ; lavkarbodiett = olabukse, dvs prinsippet).
Det er min mening 
Sist redigert av smosje : 19-11-04 kl 15:47.
|