Tråd: Tips om vilt?
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-07, 13:35   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips om vilt?

Sant det som sies om reinsdyrkjøtt her. Det er nok litt sterkere på smak(Husk at jeg ikke har spist sånt noe på nesten ti år...). Tror det har noe med lavet som de spiser mye av. Forhåpentligvis er bequrellen i norsk fauna forsvunnet. Husker godt hvor lite fett det var å være reinssame etter Tjernobyl... (Og de i bygda som nærmest frydet seg, fordi samene i bygda mi som regel var de mest velstående... Jeez...)

Da jeg var liten, på åttitallet, og pizza var et heller nytt fenomen, så lørdagsmiddagen sånn ut: verdens tjukkeste bunn basert på brødoppskift, et TJUKT lag med stekt elgkjøtt og løk, tjukke skiver med tomat, og tilslutt et riktig lokk med ost! Nesten så elgkjøttet ble kokt i tillegg, og om man var for ivrig så brente man omtrent bort all hud i ganen, hehe. Men det var stas da, og innmari godt

Glemte forresten å svare på det med reinsdyrskav. Det mener jeg bestemt er det samme som finnbiff, og er kjøtt fra bogen i hovedsak. Det er det letteste å spise, fordi det er minst sener og sånn i det. Man skjærer det opp i tynne strimler, mamma og pappa putta alltid fryserern full av det, og tinte det sånn halvveis før de puttet det i en gryte. Kjempegodt og saftig!! (Om du ikke tiner det helt, så skal det visstnok bli mørere, gammelt sametips)

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat