|
Sv: Om kosthold, overvekt, valg og vanskeligheter....
Hei, når jeg leser innlegget ditt så spør jeg meg selv hvor motivert du er. Jeg lurer på om du "tør" å bli slank, eller om det på en måte er trygt og godt å være der du er. Jeg er enig med Gerd i at mye sitter i hodet.
Det virker på meg som om du leter etter feil med slankekurer. Det er tungvint matlaging...nå har det gått 9 dager og jeg går ikke ned mer...nei nå har det gått 3 uker så nå skal jeg skeie ut i helgen. Jeg er veldig brutal og direkte, men det var inntrykket jeg fikk.
Du prøver en kur og forkaster den, og hopper rett på noe nytt. Så "virker" ikke den heller etter en uke eller to. Hadde du villet dette, så tror jeg en helg på et hotell ikke hadde vært noe problem. Da hadde du bare spist "lovlige" ting fra frokostbuffeen. Droppet poteter og bedt om ekstra grønnsaker.
Jeg tror ikke du var fysisk/psykisk kommet over karbosuget ennå, derfor sprakk du så totalt. Etter 3 uker er det altfor tidlig å ta en beslutning om sprekk uansett.
Jeg er vel vektmessig nokså lik deg. Jeg har gått på ketolyse i 4 uker og gått ned 6,6 kilo. Det fordelte seg slik:
- 3,6 kg
- 200 g
+ 400 g
- 2 kg (to dager etter at jeg hadde gått opp 400 g)
- 1,2 kg
Som du ser, er det store forskjeller. I uke 2 begynte jeg med OE brød, rømmegrøt og smørgrøt. Det ble for mye melkeprodukter og nøtter for meg. I tillegg spiste jeg noe peanøtter i salat, og litt fløte i kaffe. Da jeg så at vekten stagnerte, tenkte jeg: Helsike heller! Og så strammet jeg inn og spiste bare det jeg visste var trygt.
Ikke glem at vi damer har mensen som driver og kødder med vekta. Jeg veide meg og hadde gått opp 400 g. Om kvelden fikk jeg menstruasjon. To dager etter hadde jeg gått ned 2 kilo! Det var tydelig at jeg bygde opp vann i kroppen.
Hvis jeg hadde gått av kuren etter 3 uker, så hadde jeg sikkert ikke vært så fornøyd i dag. Det er normalt å oppleve platåer hvor vekta står stille. Da gjelder det å holde ut. Spise mer fett og proteiner, drikke vann og tenke at det "løsner" snart.
Jeg tror ketolyse er det beste for deg. Du har prøvd og nå vet du hvor problemene ligger. Ha en pakke Fiberrik på lur hvis du ikke har tid til Ziggy-lapper. Det er ikke så gæli med Fiberrik. Vi teller ikke feilene våre, det er gammelt og glemt allerede. Husk at en liten sprekk har alle hatt. Det er bare å riste den av seg, og gå inn for å rette opp etterpå!
|