|
Sv: Depro-vera (p-sprøyten)
Opprinnelig lagt inn av Icerus, her.
Har gått på denne tidligere og sluttet pga, minsket sexlyst. Har gått på forskjellige p-piller, men det hjalp heller ikke på å få opp lysten.
Derfor sluttet jeg med alt... og litt av lysten kom tilbake...
Men ettersom jeg ikke skal ha barn i nærmeste fremtid så begynte jeg igjen. Har nå gått 2 mnd, og lysten daler igjen. Veldig frustrerende både for meg og samboer... Er det noen som har noen andre prevansjonspreparater som de kan anbefale, som ikke svekker lysten????
Trenger virkelig hjelp 
Det virker ikke som du har barn fra før, og da er nok spiral uaktuelt for deg.
Datteren min på 17 prøvde P-sprøyten som første prevensjonsmiddel, i utgangspunktet for å kontrollere sterke blødninger, men det funket ikke, så hun begynte med p-plaster (Evra) i stedet. Det er hun kjempefornøyd med. Men om det har ført til endringer i libido vet jeg ikke noe om, og det gjør muligens ikke hun heller, ettersom hun ikke har så mye å sammenligne med ennå 
Det jeg vet er at p-plaster ikke har hatt noen bivirkninger ellers, at blødningene er under kontroll, og at hun synes det er kjekt med plaster fordi hun kan velge å få blødninger sjeldnere. Det er bare å fortsette å sette på nye plastre til man velger å ta en ukes pause. Datteren min har anbefalt plaster til alle sine venninner 
Sannsynligvis må du bare prøve deg frem til du finner det som fungerer best for deg. Du er jo 24, så du trenger ikke ta hensyn til faktorer som østrogeninnhold og brystkreftfare, mulig beinskjørhet senere og diverse andre ting man må tenke på når man skal finne prevensjonsmiddel til de som er helt unge.