|
Sv: Bytte/selge-tråd-ED-produkter
Har fått svar nå.
Sitat:
Eurodiet er en høyprotein-lavkarbohydratdiet i fire faser med gradvis overgang til vanlig kost.
Det er en fransk diett som har vært i bruk i over 20 land i 17 år.
Det kreves en helseskadelig overvekt for å stå på Eurodiet, altså ikke noe for pasienter som bare skal ned 2-3 kilo.
Det er riktig at vi en kort stund for 2 år siden solgte en quick-start pakke i Life-butikkene. Dette var nøyaktig de samme produktene som
vi selger ellers.
Eurodiet er ikke noen farlige produkter, men vi tar overvekt på alvor og pasienter som skal mye ned i vekt, eller som skal forbedre sin prøveverdier
har en trygghet når de blir fulgt opp av lege eller ernæringsfysiolog.3 av Eurodietbarene kan kjøpes via vår nettbutikk. De er ikke mineral og vitaminberiket og er ment som et mellommåltid.
Enhver må ta valget om de vil kjøpe andre produkter på helsekost eller ikke.
Håper dette var oppklarende, du kan ringe meg for ytterligende spørsmål eller sende mail.
Med vennlig hilsen
Eurodiet Scandinavia A/S
Var iallfall feil info Nille hadde fått ang. produktene, det ER de samme produktene som ble solgt i helsekosten. Jeg spurte hvorfor de ble tatt ut, men det var det visst ikke interessant å svare på. :mumle:
Sånn jeg forstår det er de på resept fordi man skal LEVE på produktene i bla. første og andre fase. Da vil man ha kontroll med pasienten. Dessuten har man det etiske ved å selge reseptbelagte ting videre, som dere nevner. Synd de sluttet å selge dem i helsekosten, dette var vel en av de tingene jeg ønsket mest svar på men fikk ikke. Eller, det var vel fordi de vil ha kontroll med de som går på ED, men andre lignende produkter selges jo fritt, så jeg synes det er trist at de fjerner den SUNNESTE av disse.