|
Sv: Vin
Opprinnelig lagt inn av Teletubbien, her.
I ketolyseboka står det at man kan drikke rimelig ubegrenset, i allefall veldig masse, hvitvin. Altså tørr hvitvin.
Hva i himmelens navn er tørr hvitvin? For den vinen jeg drakk kan ikke ha vært mye tørr, jeg gikk jo rett ut av ketose.... Drakk halv flaske med noen slags riesling vin.. Hette Blue Moon tror jeg
(Type: Blue Non, Blue Angel, Black Tower, osv osv)
Jeg regner med at du kan ha misforstått litt?!?!
Det som skjer om du drikker mens du er i ketose, er ikke nødvendigvis at du går ut av ketose (men det kan hende det er mye sukker i den du drakk, men tipset om vinmonopolets sider er lurt, eller spør personalet om en vin med minst mulig restsukker i. 2-3 g pr l er ok.
Men til det med misforståelsen. Kroppen vil alltid forbrenne den lettest tilgjengelige kilden, spiser du mye karbohydrater, så vil det være hva kroppen brenner først, spiser du lavkarbo -som på ketolyse, så vil kroppen stille seg inn på å brenne fett, både fra mat og kroppsfett, og om du drikker alkohol er det det kroppen foretrekker å forbrenne mens det finnes tilgjengelig i kroppen. Skjønner?
Du vil altså ikke gå ned i den tid det er alkohol i kroppen din, men det kan fortsatt komme ketoner i urinen dersom det er lite sukker i vinen, men fettforbrenningen vil holde opp inntil videre.
Jeg vet at det ikke var det du spurte om, altså, men jeg tror nok det kan være greit å vite...!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|