|
Sv: THEs dagbok
Takk for støtte.
Jeg skulle gjerne kalt det å kose seg, men det var ikke det det var, det var ute av kontroll-spising. Det begynte med litt kosespising som gikk ut av kontroll. Det er en av de viktigste tingene jeg må lære meg, å spise sånn ca. slik jeg har bestemt, og i tillegg glede meg over og eventuelt til det jeg skal kose meg med. Jeg vil ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for det jeg spiser, det skal være jeg som bestemmer hvor mye og når. Det handler jo om kontroll, kanskje det blir for livsfornektende å skkulle ha stålkontroll hele tiden, men må da klare det nå, i allefall.
Heldigvis har jeg det ikke slik med sigaretter, kan gjerne ta en eller fem på en fest, og så ikke røyke noenting på uker eller måneder, og har aldri røkt under svangerskap. Får trøste meg med at det er godt det ikke er omvendt. Tross alt mindre helsefarlig med litt sjokkis.
Men jeg må finne nye veier for å løse spenninger ved nedtrykthet, stress og kjedsomhet. Mat er sjelden løsningen.
Fått i meg rundt 30 karber ekstra i går, får se hvordan det slår ut. Greit om ikke vekten går så mye ned, bare håper det ikke trigger mer lyst på mat. I tillegg er jeg begynt å gå tom for ting, venter pakke.
Ellers ved godt mot.

|