|
Sv: Akta dig för GI-skojet!
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Flott Sten Ture !
Det er de samme folkene som på en finurlig måte påstår at man flott kan spise poteter hvis man koker dem, kjøler dem ned og så varmer dem opp igjen før man spiser, - for da skal GI synke til akseptablet nivå ! Jeees, sier jeg.... 
Verden vil bedras !
Ja tenk å bruke så mye tid (og forskning?) på å komme frem til at mat du egentlig ikke bør spise fordi det inneholder stivelse og lite næring, kan du spise likevel fordi du gjør slik og slik så senker du GI og du kan spise den med bedre samvittighet! Galskap kaller jeg slikt. Og er det sant da? Kanskje GI bare synker med 2 eller 3?
Men det er jo sikkert mange som går på dette også.
"Ja i dag skal vi ha kokte poteter til middag med kjøttkaker, men potetene må jeg bruke litt lengre tid på fordi de skal bli sunnere har jeg lest og hørt. Poteter er ikke sunne skjønner dere kjære barn. Vi må senke GI'en i dem for å gjøre dem sunnere så vi kan spise dem. Skal bare koke dem, kjøle dem ned og varme dem opp igjen. Når jeg har gjort det, da først kan vi spise. Bra pappa er litt forsinket fra jobb i dag fordi potetene blir jo ikke ferdig på en stund ennå"...
hoho