Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-07, 23:23   #44
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Og samme med Eat? De praktiserer vel også spisedager...Og mange praktiserer jo CKD, (cyclisk ketogen diett)...hvor de karber opp på en eller flere spisdager/spisemåltider, og så lever ketogent igjen...

Jepp, det stemmer.
For veldig mange vil det fungere fint å spise/snope/drikke en dag i uka. Og veldig mange går ned veldig mye i vekt med det.

Dessverre for meg, selv om jeg er kursleder for EAT fungerer ikke akkurat det for meg. Jeg blir oppblåst, det er ubehagelig, og ikke særlig bra. Vektmessig ser det ut til å ha mindre å si. Jeg har prøvd, og gått ned i vekt, men bivirkningene er såpass ubehagelige at det ikke er aktelt for min egen del.

Når det er sagt, må hver og en finne sin veg, og veldig mange kan "leke" litt med kostholdet og trives godt med det. Individuelle forskjeller vil det alltid være.

Jeg skeier ut med rødvin/baconcrisp/morrpølse/whiskey/cognac/ost/oliven/nøtter i forskjellige utgaver.
Det funker for meg. Og da er jeg fornøyd! Selv om jeg kanskje misunner dem som kan spise friere.

En annen ting er at jeg ikke savner hverken is eller sukker etter mange måneder på lavkarbo. Og da skjønner jeg heller ikke vitsen med å spise det heller.

Men som sagt. Hver og en må finne sin vei, og lete etter mulige kombinasjoer som fungerer.

Så enkelt, og så vanskelig er det dessverre.

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat