|
Den første sprekken
Uff og akkurat når jeg skriver så fint om tankens kraft, må jeg krype til korset og fortelle om min sprekk idag. Spist nesten en hel plate 70% sjokolade. Fader også.
Hva skjedde?
Litt sliten etter å ha hatt to selskapsdager på rad, gått tre timer i dag, så alene med 3 slitne unger hele ettermiddagen, og så kommer mannen hjem med masse mørk sjokolade fra utlandet, blant annet Madagaskar, min yndlings-mørke sjokolade. I tillegg hadde han litt dårlige nyheter.
Tror jeg bare ble litt satt ut, og så spiste jeg litt mens jeg ryddet kjøkkenet og vips var nesten en hel plate borte .
Hvordan smakte den? Godt, men det hadde vært bedre om jeg hadde puttet bitene i en pen skål og kost meg med dem. Nå ble de spist altfor fort uten at jeg smakte ordentlig på dem. Skal man skeie ut bør man i det minste nyte det. Uff nå ble jeg så deppa, men skal kvitte meg med nedtryktheten fra de dårlige nyhetene, og skyldfølelsen for å ha mistet kontrollen. Problemer er til for å løses. Dårlig samvittighet hjelper ikke, skyldfølelse for mat man har spist hjelper ikke, gjort er gjort og spist er spist. En ny dag imorgen. Har i det minste skrevet av meg lysten på mer sjokolade .
SÅ hva har jeg lært? Lettere sagt enn gjort, men hvis jeg skal "sprekke", skal det vært avklart, konsekvenser tenkt over, og bli gjort i et rolig tempo, gjerne med føle-pauser.
Tror jeg skal gå meg en liten tur.
Ellers har jeg spist perrfekt i dag 

|