|
Sv: THEs dagbok
Ja utrolig viktig å finne ut hvorfor man overspiser.. hvorfor mister man kontrollen. Jeg har funnet ut at det er bagateller som utløser det, jeg kan ha lyst på en klem fra gubben, men han tar ikke hintet så jeg blir såret, og døyver smertene med mat istedet for å si det til han.
I det siste året har jeg tenkt at "jeg er jo syk" som overspiser, det er jo så unormalt, og da ble det liksom unndskyldingen min for å spise sjokolade. Jeg er jo syk jeg og kan ikke kontrollere meg selv så det er jo bare å hive innpå... smart ikke sant, Har heldigvis oppdaget at jeg ikke kan fortsette sånn. Sjokolade og god mat er jo veldig deilig og det vil det sikkert alltid være for meg, men jeg prøver å lære meg selv at jeg kontrollerer meg, det er mine valg, og jeg må lære meg å endre følelsene mine. Tror veldig på tankens kraft, så jobber en del med å endre tankegangen min.. føler det hjelper.
Ikke rart du ble irritert på jenten som minnet deg om klassens tyrann,- smart å analysere litt hvorfor man reagerer som man gjør -det skal jeg forsøke neste gang.. en fin måte å bli litt bedre kjent med seg selv på.
Ha en fortsatt fin dag THE. Klem
|