Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-07, 01:00   #83
Spirea
Medlem

Spirea sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Spirea er ny på veien

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Oi, så mye lur kostholdsfilosofi...

Jeg er veggis, eller så er jeg det de på vegetarforumet kaller pescetarianer. Dvs. jeg spiser fisk og skalldyr (selvom det også er iferd med å bli litt problematisk, jeg vil helst ha bare grønnsaker). Jeg spiser alt av meieriprodukter, men jeg holder meg unna oster med løpe, for det har plutselig gått opp for meg at løpe er et slakteprodukt fra kalvemager og det orker jeg ikke.... Rart men sant. Så jeg spiser Norbo-ost med mikrobiell løpe. Liker bedre løpe på sopp enn løpe på kalv.

Men - altså. Jeg veide 90 kilo for to uker siden og ble sjokkert. Så jeg kuttet ut alt av poteter, pasta, ris, brød, hvite sauser på hvetemel, melk og margarin. Jeg har brukt meierismør i stekinga, spist reker, tunfisk, løk, majones, avokado, Norbo-ost, parmesan, egg, soyaburgere, quorn-produkter. Jeg har telt karbohydrater og prøvd å holde meg under 20g om dagen - ikke lett. Jeg har ikke drukket melk, har drukket litt kaffe, vin, Fun-light hvis jeg trengte noe ekstra.

Nå veier jeg 91 kilo (!)

Hjeeeeeelp!