Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-07, 21:44   #30
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 56
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Jeg forstår ikke dette...

Jeg har også lest av OVERSKUDDSPROTEINER kan omdannes til fett. Og at proteiner påvirker blodsukkeret, LITT, om man inntar mye. Men, de mengder som var nevnt her, da diskusjonen startet, -de vil neppe forårsake noen større blodsukkerpåvirkning.
Jeg poengterer at proteiner IKKE er gi-merket, pga de i så liten grad påvirker blodsukkeret. Klart man kan få utslag, om man går inn for det! Men de fleste blir nok stappmett, lenge!, -før det.

Videre;

Sitat:

Spis nok protein
Når du spiser protein stimuleres aminosyreprosessene i kroppen, og disse prosessene krever betydelig mer energi enn de prosessene som styrer karbohydrat- og fettnedbrytingen. Når du spiser et karbohydratrikt måltid så øker metabolismen med ca 4%, men hvis du spiser et proteinrikt måltid da øker du metabolismen din med opp til 30% over en så lang tid som 12 timer. Kroppsbyggere kan ta vare på dette ved å spise et antall porsjoner protein av høy kvalitet hverdag. Men tenk på at en stor del av energien fra proteinet benyttes i stoffskifteprosessen, så for å få skikkelig effekt må du kanskje øke ditt totale kaloriinntak

Hentet fra http://www.iform.no/pub/art.php?id=105
Nå må ingen tolke meg dithen, at man BØR leve på kun proteiner, altså! Men jeg tror det skal litt til, å slå på "fettlagringsknappen" ved proteininntak.

Prøv selv da...mål blodsukkeret en halvtime/time etter å ha spist en kotelett,+ et par egg....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat