Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-07, 21:14   #26
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg forstår ikke dette...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg fikk beskjed på en annen tråd her inne at jeg spiser for mye protein. Kroppen klarer bare å fordøye en viss mengde til hvert måltid, resten behanlder den på samme måte som karbohydrater, om jeg ikke har misforstått helt.

Da er det noen som har misforstått/overdrevet litt.

Det er riktig (i følge ernæringsfysiologen hos Lindberg) at kroppen kun klarer å NYTTEGJØRE seg max 30 gram pr time. IKKE pr måltid.

Om man spiser 1-1.5 gram protein pr kilo kroppsvekt pr dag når man er i vanlig aktivitet er m.a.o. helt OK. Trener man aktivt kan man/må mn spise mye mer.

Man skal spise ganske mye protein mer enn "normal dagsdose" før det lagres som fett. En problestilling som skjelden er aktuell da i rett og slett ikke klarer å spise så mye ! Kroppen behandler IKKE protein overskudd som karbohydrater.

Har skjeldent opplevd at noen har hatt problem med vekttap på grunn av for mye proteiner !