Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-07, 10:56   #17
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 53
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Atkins og tante rød

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men det jeg lurer på: Hvorfor kommer den plutselig helt av seg selv når man er streng på karbohydratene? Hadde vært interresant å vite hva slags signaler som forårsaker det....

Jeg har visst om at jeg har candida albicans i snart 10 år, så jeg skriver hva jeg tror det kan komme av...
Det kostholdet de aller fleste har i Norge i dag, inneholder store mengder karbohydrater, mesteparten av disse er mel... Kroppene våre er ikke i stand til å "fordøye" så store mengder av raffinerte melsorter, så jeg tror det, i tillegg til at det selvfølgelig gir energi og metthetsfølelse, også sliter på kroppen å prøve å bli kvitt mengden "overflødige karber" ...

Når du så plutselig slutter å spise 4-6 brødskiver, 150 g pasta og 2 1/2 potet, + evt. 1 l brus e.l. hver dag, så reagerer kanskje menssyklusen like fort som fettforbrenninga gjør?

...Lang og litt klønete forklaring her, håper den er forståelig.