|
Sv: Om fedmeoperasjoner på NRK 19.30 i kveld
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Jeg fikk med meg siste delen av det, og syns det var skremmende den holdningen han kirurgen hadde. Operasjonen var liksom eneste håp, noe annet var bortkasta Og han kunne ikke skjønne at oppfølging kunne hjelpe noen? Som sagt fikk jeg bare med meg siste delen, så mulig jeg gikk glipp av noe vesentlig i innledningene men... for meg virket det mest som han var ute etter å sikre jobben sin!
Jeg skjønner at det kan virke rart på noen at han mener dette (dette med oppfølging må du ha hørt feil av, for Aleris er nettopp det sykehuset med best oppfølging i hele landet på disse operasjonene, Gislason er NAZI på oppfølging!!) men han har ganske gode argumenter om man bare får høre mer enn et par setninger av mannen. Intervjuet var vinklet altfor negativt og Gislason ble feil fremstilt her synes jeg. Jeg har diskutert dette med ham før, og følte dette intervjuet var GROVT og feilaktig klippet.
Det mange også ikke skjønner helt er at han her snakker om mennesker med BMI på over 40, altså ekstremt sykelig overvektige! For dem er det fint lite håp om å slanke seg eller å holde vekten uten operasjon. Noen klarer det, men de er desverre i mindretall. Synd, men sant. Jeg henger meg på Gislason på den, absolutt. Det betyr ikke at man skal slutte å slanke seg og bare gi opp hele greia, man skal selvsagt alltid tenke at man er en av de 5 %'ene som faktisk klarer seg.