Tråd: THEs dagbok
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-07, 15:28   #69
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Takk for kommentarer!

Det er jo i tillegg ulike psykologiske årsaker til at det er vanskelig å bryte tidigere spisemønstre. Jobber med å fjerne noe av symbolfunksjonen mat har for meg. Noen spurte meg om å kjenne etter hva man egentlig føler når man "gafler" innpå noe ulovlig, eks om man spiser raskere enn vanlig, og det gjorde jo jeg. I tillegg er det mye mat og følelser, selvfølgelig. Har begynt å jobbe meg bort fra det å spise meg altfor mett (litt vanskelig å bli altfor mett i denne kuren, da ) og det har egentlig gått greit. Noe av det jeg må jobbe mer med, er det å ikke kunne ha noe liggende, at en sjokolade må spises opp, aldri kunne bare ta en rad, eller bare ta tre ting av en smågodtpose, alt må inn til kvalmen tar deg.. Og det at "nå er alt dritt, da kan jeg like gjerne straffe meg selv med å bli enda feitere og styggere og kjipere ved å spise all denne usunne maten, ingenting hjelper uansett, osv." Og belønning, og tusen andre grunner til å overspise eller spise feil. Det er ikke lett, men jeg prøver å finne ut hvorfor jeg spiser som jeg gjør. Det er også derfor Atkins ikke funker for meg, det blir for mye "syk" mat-tankegang, kjør på med vispa krem, men fy til en tomat, fikset ikke det, fikk karbo-fobi og tilegnet med bare mange dårlige vaner det har tatt lang tid å bli kvitt etter at jeg sluttet. (Dessuten gikk jeg ikke ned noe særlig). En annen lur person sa en gang at det er ikke grovbrød med makrell i tomat som gjør deg fet, og det er jo selvsagt ikke litt (sunne!) karboer i et balansert kosthold som har skylda, men alt det andre. Ikke et kakestykke, men den 5 browniesen..

Idag: Ferskenfrokost, to kaffe latte med ekte kaffe, en omelett med ett egg, salat med tomat, pannekake med ett egg. Litt av en proteinbar. Mer av en proteinbar, en bar, en shake, en pudding, littegrann ost, tre kvarters kardio-trening på elixia og 17 minutter solarium der jeg glemte skru av ansiktssolen...

Sist redigert av THE : 30-04-07 kl 10:47.
THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat