Tråd: Du verden...
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-07, 00:39   #18
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Du verden...

Flott at de beveger seg i lavkarbo retning, men først bør de kanskje sette seg litt bedre inn i ting. Jeg reagerer spesielt på dette:

Sitat:

svært begrenset med karbohydrater fra pasta, brød og kornvarer, grønnsaker og frukt, melk

Hvem spiser mer grønnsaker enn oss (utenom Skaldeman da) ??

Sitat:

Gjerne mye mettet fett, som bacon, fløte, rømme • moderat med enumettet fett - for eksempel olivenolje og rapsolje, samt fet fisk

Her er den vanligste feilen når de skal presentere lavkarbo. ALLE (til og med Atkins etter 1990 - som de ikke har lest fordi de i beste fall har skummet den norske utgaven som er utdatert og gammel) anbefaler først og fremst gode oljer og fet fisk. Og begrenset av bacon (pga salt og tilsatt sukker i prosessen) og fløte (fordi fløe har vist seg å hemme vekttapet) . Å jeg kunne å ønske at vi kunne komme vekk fra det "fløte og bacon" stempelet !!