|
Sv: Hvor mange karber til barn?
Opprinnelig lagt inn av mrfree, her.
Hei Nala
Først av alt vil jeg si at jeg føler med både deg og datteren din. Har selv gått gjennom en barndom som lubben. Og det har merket meg psykiskt, dårlig selvbilde osv...
Og kutte i barns inntak av karbohydrat er ikke alltid så lett!
Du kan kjøpe Lavkarbo brød, skjære tynne skiver og fokusere på pålegget!
- Kanskje ho kan spise stekte pølser osv som et måltid istedet for brødmat? unger liker jo slikt...
Prøv å få henne med på et handball/fotball lag eller noe slikt.. Der får ho trim og i tillegg gode venner for resten av oppveksten.
Blir vanskelig å følge et lavkarbo opplegg når man får mat på sfo..
Jeg vil annbefale følgende tilskudd :
Tran 1-2 spiseskje pr dag eller tilsvarene med kapsler.
(man treger sunt fett for å forbrenne fett)
C-vitamin(bruk rent pulver, fåes for 470 kr kg på apoteket.. kan blandes i jus uten at ho merker det, prøv deg frem.. men 1-4gram pr dag).
(c-vitamin virker fettforbrennende)
Kanel 2 gram pr dag, fåes som kapsler i helsekost og på apoteket.
(kanel fører til økt insulinfølsomhet og igjen mindre fettlagring, det gir også bedre nyttegjørelse av energien en spiser)
2-3 liter vann pr dag.
(vann må til for å forbrenne fett)
Hvite hagebønner, fåes kjøpt på butikk.
(blokkerer for spalting og opptak av karbohydrat i kroppen)
Skal jenta gå hjemme i en 2 mnd tid kan jo du bruke mye salater med kjøtt, egg, ost, grønt og dressinger frem for brødmat?
Ikke sikkert at mange er enige med meg på det jeg sier nå, men la jenta si fra når ho er sulten i sommer. Barn har lett for å "glemme" at de er sultne når det er varmt ute og de er i aktivitet. Vil gjerne bare ha noe å drikke..
Dessuten kan det at en er sulten vær et feilsignal fra kroppen om at man faktisk er tørst :P
Men få jenta inn i et eller annet aktivitetsmiljø! Det kommer ho til å takke deg for endag, trust me!
Heisann.
Takk for gode råd og svar.
Hun er aktiv det er ikke der det står fast.
Hun går på svømmeskole året rundt.
Hun har gym to dager i uka.
Mye ute og leker med vennindene sine. Å nå sykler de hele tida.
Det var derfor jeg fikk tips om å prøve henne på lavkarbo at hun ikke tåler det så bra og legger det rundt magen. Vet ikke jeg nei, men tenkte å prøve henne på det i ferien og la henne bestemme når hun skal spise og få spise til hun er mett selv ( nå begrenser vi henne hele tida). Å bare lage lavkarbo til oss alle sånn at det ikke blir forskjell liksom.
Gode forslag du kom med
Men hvilket lavkarbo brød anbefaler du?
Visste ikke det fantes det æ. Trudde alle brød var fy fy...
Tusen takk alle som kom med rå, jeg trenger det sårt
Mvh
Nala