|
Sv: Allergisk mot karbohydrater?!
Opprinnelig lagt inn av mcfrogner, her.
Kom i snakk med en ernæringsfysiolog i dag (ikke med vilje ). Kom fort inn på at jeg spiser lavkarbo/Atkins, og mye fett og proteiner. Hun mente at lavkarbokosthold funker, men det hun var "bekymret for" var at man kunne få enda dårligere tåleevne mot karbohydrater hvis man spiste veldig lite av det - dvs., hvis man begynte å spise karber etter en lang periode uten ville man "ese ut" som hun sa. Hva syns dere om dette?
Hun kom også med et merkelig utsagn da jeg nevnte Atkins: "Ja, jeg leste den artikkelen. Men da jeg så på kaloriene spiste de jo ikke så mye likevel."!!
Så hun var vel ikke akkurat oppdatert på denne fronten, men vil likevel høre hva dere mener om å bli "allergisk mot karbohydrater" (hennes ord).
Kun seriøse henvendelser 
Har hørt det samme selv..hmmm..bare ikke helt på samme måte..
men det er vel like greit å bli litt allergisk kanskje?så slipper man å bli så frista.jeg ser ihvertfall hvordan kroppen min reagerer på brød,poteter,pasta,brus,melkesjokolade...osv
av brød og slikt så blir magen oppblåst og vond..og av brød og sjoko så blir jeg veldig uvell..faktisk..så jeg skjønner ikke jeg hvorfor jeg har utsatt kroppen min for sånne matvarer når det er tydelig at kroppen ikke liker de..har ikke gått på lavkarbo lenge..men har en dag i uka hvor j har kost meg..og da tatt en skive brød feks..men nei..aldri mer..kroppen min har det bedre uten!!
|