Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-07, 14:16   #1
Icerus
Medlem

Icerus sin avatar

Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Icerus er ny på veien

Thinspiration og pro anna

Så en dokumentar om anorexia for en tid tilbake siden. Ble sjokkert over at det finnes sider liknende lavkarbo.no, men som fronter anoreksia og sulting som livsstil.

Kunne ikke dy meg og har dessverre vært inne og skikket på disse sidene. (Noe som sikkert andre som så på dokumentaren gjorde). På disse sidene står det om diett tips. Noen av diettene inneholder mindre enn 700 kcal og lite karbohydrater, samt 0 fett i løpet av en uke. De inneholder bilder, tabeller for "normalvekt", tabeller med kjente navn med høyde og vekt... Og de synes at det er helt normalt.

Ally McBeal stjernen står oppgitt som 5´6 feet og 98 pound. Dette kan umulig være bra... I tillegg så ser det ut til at de "anbefaler" en normalvekt som ligger under det som jeg har regnet som normal BMI feks.

Hvordan kan noen lage en side som oppfordrer unge til å få spiseforstyrrelser??? Enhver som ligger seg på ca 200-400 kcal pr dag og ikke inntar fett i det hele tatt kommer til slutt til å få et spiseproblem, enten de vil eller ikke. Jeg tror det bare er snakk om tid...

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat